Spúšťame WebAuditor

6 minút čítania Publikované: 16 Február 2021

Po otestovaní nástroja viacerými testermi (za čo by som im chcel veľmi poďakovať) konečne spúšťame WebAuditor.sk aj pre verejnosť. WebAuditor je all-in-one analytický nástroj podobný Google Analytics, Smartlooku alebo HotJaru. Pre tých, ktorí majú radi videoformát sme pripravili videoukážku nástroja a jeho jednotlivých funkcií:

Pre ostatných to spíšeme aj v textovej podobe do tohto článku. 

Funkcie nástroja

Nástroj obsahuje všetky dôležité funkcie, ktoré potrebujete na získavanie analytických dát na základe, ktorých môžete robiť data-driven rozhodnutia nie len z hľadiska biznisu ale aj z hľadiska UX, aby boli používatelia na vašej stránke spokojný, našli čo hľadali a zvýšili ste tak konverzný pomer. Toto sú jednotlivé sekcie a funkcie v nich: 

Dashboard

Túto sekciu budete navštevovať na dennej báze, pretože v nej nájdete súhrn tých najdôležitejších štatistík:

Dashboard - WebAuditor.sk

V jednotlivých funkciách sa viete potom prekliknúť na stránku, kde máte podrobnejšie informácie k daným metrikám. 

Ciele

V tejto sekcií si viete nadefinovať ciele (konverzie), čo môže byť nákup, navštívenie ďakovnej stránky alebo nejaká špecifická udalosť, ktorú chcete sledovať. Existujú dva typy, ako si môžete nastaviť cieľ:

Reálny čas

Podsekcia reálny čas obsahuje dáta, ktoré sú založené na posledných 5 minutách aktivity na webe. Zobrazujú sa tu dáta o používateľoch, ktorý sú (alebo boli v posledných 5 minutách) na vašom webe a k nim aj metriky:

Používatelia

V tejto sekcií vidíte počet používateľov, ktorí navštivili vašu stránku za zvolené časové obdobie a tiež aj priemerné trvanie relácie týchto používateľov.

Ku každému používateľovi vidíte aj históriu jeho relácií na webe a počet zobrazených stránok počas danej relácie. Po rozkliknutí počtu zobrazených stránok uvidíte ako používateľ postupoval na vašej stránke (ktoré podstránky navštívili krok za krokom). 

Heatmapy

Heatmapy (teplotné mapy) sú veľmi dôležitou funciou, pretože presne vidíte, na aké miesta klikajú na vstupných stránkach používatelia z jednotlivých zariadení (desktop, tablet alebo mobil). Na základe týchto dát presne viete zistiť, či daná landing page spĺňa svoj cieľ a vaši používatelia klikajú na tie call-to-action prvky, ktoré chcete vy. 

Ak nie, je najvyšší čas zapracovať na UX zmenách danej vstupnej stránky. Zmeny však odporúčame robiť až po nazbieraní väčšieho množstva dát z relevantného vzorku voči veľkosti vášho webu.

Heatmapy (teplotné mapy)

TIP: Ako nastaviť heatmapy krok za krokom nájdete v tomto návode: https://www.webauditor.sk/page/ako-vytvorit-heatmapu

Nahrávky

Nahrávky (session recording) sú najpoužívanejšou funkciou nášho nástroja, pretože nahrávajú obrazovku používateľa (bez nahrávania citlivých údajov, ktoré sú samozrejme zakryté) vrátane myši počas celej doby trvania relácie. Tieto nahrávky si viete kedykoľvek spätne prehrať.

Vďaka tomu viete presne zistiť ako sa používateľ správa na vašej stránky, či sa orientuje v rozložení stránky, jednotlivých prvkoch, aká je jeho cesta po webe a kde končí svoju púť na vašej stránke. 

Tímy

Mysleli sme aj na agentúry, ktoré majú viacero zamestnancov a pripravili sme funkciu Tím. Do tímu môžete pridať akéhokoľvek používateľa WebAuditoru, ktorému pošlete na e-mail pozvánku. Po registrácií (ak ešte nemá účet vo WebAuditore) a potvrdení prijatia pozvánky bude mať prístup k webovej stránke, ku ktorej ste mu nadefinovali prístup. 

Toto sa hodí nie len v prípade zdieľania iba špecifických webstránok pre rôznych zamestnancov, ale aj na zdieľanie prístupu pre klienta do jeho vlastného projektu (webu), keď si chce dáta sledovať aj on sám. 

Záver

Pevne verím, že sa vám náš analytický nástroj WebAuditor páči a dáte mu šancu v tomto veľmi konkurenčnom prostredí nástrojov.

Okrem free verzie je k dispozícií aj platená verzia pre freelancerov a agentúry (prípadne custom tarif na mieru), ktorá si myslím, že je veľmi férová, za to množstvo hodnotných dát, ktoré môžete získať. Viac informácií nájdete v cenníku.

Ak ešte nemáte vytvorený účet, určite sa zaregistrujte a následne si prečítajte návod ako pridať webstránku a potom ako nainštalovať Pixel kód na web.