Ako vytvoriť ciele krok za krokom

2 minút čítania Publikované: 27 Január 2021

V prvom kroku musíte pochopiť princíp metriky Cieľ. Cieľ je niečo, čo by ste chceli merať a zároveň to základné analytické funkcie nemerajú. Môže to byť čokoľvek čo je pre vás dôležité, napríklad:

Zobrazenie stránky

 

Zobrazenie stránky je najjednoduchším cieľom. Ku konverzií príde, ak človek navštívi určitú stránku.

Dobrým príkladom je klasická ďakovná stránka, na ktorú sa používateľ dostane po splnení konverzie (zakúpení produktu, zapísania sa do newslettra, vyplnení formulára...).

Vlastné

 

Vlastné ciele vyžadujú pridanie extra kódu na sledovaný web, ktorý špecifikujete pri vytváraní nového (vlastného) cieľa v dashboarde nástroja.

Vlastný cieľ sa používa hlavne vtedy, keď chcete sledovať konkrétnu udalosť, ktorá sa stane na vašom webe, ktorú nemožno sledovať metódou zobrazenia stránky.

Zopár príkladov, pri ktorých využijete vlastné ciele:

Takto by mohol vyzerať extra JavaScript kód na sledovanie vlastných cieľov:

analytics.goal('vas-kluc');

Keď sa tento kód spustí na vašej stránke a zachytí to konverziu, tak sa táto konverzia automaticky zapíše aj do vášho sledovaného cieľa vo vašom účte vo WebAuditore.

Ako vytvoriť cieľ krok za krokom

 

  1. Po prihlásení sa do vášho účtu prejdite v dashboarde na Ciele.
  2. Kliknite na tlačidlo Vytvoriť a následne zvoľte či má byť konverziou Zobrazenie stránky alebo Vlastná udalosť.
  3. V prípade, že si zvolíte Vlastná udalosť, tak dostanete k dispozícií extra JavaScript kód (Kľúč môžete zmeniť), pomocou ktorého môžete na vašom webe spúštať tieto vlastné udalosti. Odporúčam kontaktovať priamo vášho vývojára s odkazom na tento článok, aby JS kód rovno nasadil. 
  4. V poslednom kroku stačí kliknúť na tlačidlo Vytvoriť a postupne sa vám budú zbierať dáta.