Ako vytvoriť a nastaviť heatmapu

2 minút čítania Publikované: 11 Február 2021

V tomto návode sa dozviete, ako vytvoriť a správne nastaviť heatmapu.

Čo je to heatmapa?

Heatmapa (v preklade teplotná mapa) je mapa, ktorá je farebne odlíšená podľa toho, kde ľudia na danej stránke klikajú, alebo kde po nej prechádzajú prstom (na mobilných zariadeniach). Nástroj WebAuditor.sk umožňuje pridanie špecifickej vstupnej stránky, na ktorej chcete monitorovať tieto kliky.

Poďme sa pozrieť, ako si nastaviť heatmapu krok za krokom.

Ako nastaviť heatmapu krok za krokom

Pokiaľ už máte pridanú webstránku a nasadený pixel kód, môžete prejsť vľavo v menu do sekcie Heatmapa.

Následne sa vám vpravo hore zobrazí tlačidlo Vytvoriť heatmapu.

Ukážka heatmapy

Po kliknutí na toto tlačidlo vám vyskočí formulár, kde musíte špecifikovať:

Následne už iba stačí kliknúť na Vytvoriť

Od tohto momentu sa začnú zbierať dáta do heatmapy. Akonáhle nejaký používateľ na danej podstránke niekde klikne, tak sa vytvorí screenshot danej podstránky s prvými dátami. Po pár kliknutiach bude vaša heatmapa vyzerať nasledovne: 

Ukážka heatmapy 

Dáta si viete pozrieť zvlášť pre Počítač, Tablet alebo Mobil. Jednotlivé kliknutia sa zobrazujú od zelenej, žltej, oranžovej až po červenej. Zelená farba predstavuje miesto, kde je najmenej kliknutí a červená naopak kde je kliknutí najviac.

Na čo sa vo výstupe zamerať?

Veľmi dôležité je sledovať, kde ľudia na danej podstránke klikajú a či sú to CTA (Call-to-action) prvky, na ktoré chcete, aby klikli. Pokiaľ väčšina kliknutí nie je na tie prvky, ktoré boli poslaním danej vstupnej stránky, mali by ste zvážiť UX konzultáciu a zapracovať zmeny na danej vstupnej stránky z používateľského hľadiska.